Ez a aloldal még fejlesztés alatt áll!
Naszabu Játékmenet

Naszabu Játékmenet

Utazás

Kezdjük a legalapabbal, az utazással. Ez kétféle módon történhet: ha az ember egyedül szeli a kalandokat, akkor az utazás úgy történik, hogy a játékos rábök valahova a térképen és mondhatni, ott terem. A mesélő pedig figyelmezteti, hogy ha történik valami. Ezt ilyenkor nem kötik időkorlátok, hogy pörgősebb, gyorsabb legyen a játék.
A második opció, hogy ha többen játszunk. Ilyenkor a közösen utazott időt átugorjuk. ha pedig külön-külön utaztok, akkor ahány településen haladsz át, annyi körből maradsz ki.

Történések, cselekmények

Ha többen játszotok, akkor körszerűen haladunk abban, hogy ki, hogy cselekszik.

A Harc

A harc már egy fokkal bonyolultabb, ezért két részben magyarázom el:
  1. Ha nyílt harcba kezdesz. Ekkor a kockadobás számít a legtöbbet. Ugyanis ilyenkor, ha 1-2-t dobsz, akkor az ellenfeled sebez. Ha 3-t dobsz akkor az ellenfeled kritikusat sebez. Ha 4-t dobsz akkor összecsaptok, tehát nem sebez senki senkit. Ha 5-t dobsz, akkor te sebzel. Ha 6-t dobsz akkor te viszel be ellenfelednek egy kritikus csapást.
  2. Ha különleges mozdulatokkal harcolsz. Ilyenkor te szabod meg, hogy hová ütsz, vagy hogy merre fordulsz.
    Ha hátulról támadsz akkor ha nincs alfaja, akkor ki tudod végezni, de ha van akkor nem kell sebességet vagy védelem/támadó erőt dobnod.
    Ha szemből támadsz akkor meg kell mondanod, hogy mit csinálsz. Ezek után megmondja a mesélő, hogy miket kell megdobnod (Ilyenkor egy jellemet mond és egy mennyiséget. A jellemed mellett dobnod kell egyet, és ha eléri azt a szintet amit a mesélő mond, akkor az a művelet sikerült. Ha nem, akkor a mesélő mondja a következményeket.). Ezek után kell dobni egy sebességet. Ez úgy néz ki, hogy dobsz egyet te (mint támadó) utána meg dob egyet az ellenfeled (jelen esetben a mesélő). Ha te nagyobbat dobsz a mesélőnél, akkor sikeres a támadás.
    De ha a mesélő dob nagyobbat, akkor kell mégegyet dobni. Ez lesz az erő, ilyenkor derül ki a végkimenet. Ha a mesélő kisebbet dob, mint te, akkor te kétszeres sima sebzést viszel be az ellenfelednek. Ha a mesélő nagyobbat, akkor megmenekült és ő támad vissza. Ezesetben te veszed fel az ellenfél szerepét ő meg a támadóét. (Ha a sebesség egyenlő akkor dobnotok kell egy erőt. Ez úgyan úgy néz ki mint a sebesség dobás, csak ha most sem menekül a védekező akkor 1,5X sebzést viszel be.)
Ha érdekelnek az ellenfelek: Ellenfelek

Jellem dobás

Akkor kell jelemet dobni, ha valamilyen műveletet csinálsz pl.: hegymászás. Ilyenkor a mesélő mond egy számot és a jellemet, amit dobni kell. Ilyenkor te dobsz és hozzáadod a jellemedhez. Ha megvan akkor sikeresen elvégezted a műveleted, ha nem akkor a következményeket a mesélő mondja.
Vissza a főmenübe.